Att vinna högsta vinsten på lotto

Och där kom bakslaget efter flera veckor med ett vackert snötäckt landskap öser nu regnet ner och det är mörkt utanför våra fönster dag som natt. Det som kan trösta oss är att vi går mot ljusare tider och vi nu kan fylla husen med vackra krispiga tulpaner som får införliva vår längtan efter våren. För min del längtar jag också till bättre terräng så att jag kan bege mig ut på mina älskade löpturer igen. 

I måndags var vi på terminsstarten för babyrytmiken här i byn. Esther älskade det får första stund! Att få sitta där i ring och lyssna på alla ljud och titta på alla små barn gjorde hennes dag och när vi begav oss hem var hon helt slut lilla loppan. Härlig ny måndagsrutin för oss :)

Idag var vi uppe med tuppen för att släppa in städtanten som kom för att förgylla vårt hem och gör det skinande rent. I vanlig ordning kokade jag min kopp kaffe och satte på nyhetsmorgon medan hon fick feja runt i fred. Esther som älskar när vi får besök charmar och pratar hej vilt även med städerskan (vem kan låta bli  Esther liksom haha)
 
I eftermiddag begav vi oss till optikern för att leta ut nya bågar till detta blidnstyret. Då jag sett att Synoptik erbjuder glasögonstylister var jag lite nyfiken på att betälla ett par brillor från dem. Sagt och gjort, efter lite konferering med stylistdamen i butiken fick jag låna hem ett par bågar som jag tyckte kändes bra från början. Nu ska jag strosa omkring i dem här hemma lite för att vänja mig vid storlek, färg och form. Men nu till rubriken för detta inlägg (lång inledning) när jag väl var i butiken gled det fram en mycket gammal dam på rullator till mig och Esther. Hon bromsade sin rullator och satte sig ner för att prata med Esther precis bredvid vagnen. Esther sken upp då hon älskar sällskap och började genast "prata" med damen. Under hela tiden jag provade glasögon satt de två där och pratade med varandra, det var säkert 80 års ålderskillnad på dem. När jag väl blivit betjänat i kassan och var redo att lämna butiken tog den gammla damen mig på armen och sa
 
"du min vän har minsann vunnit högsta vinsten i livets lotteri, med en sådan underbar dotter kan man inte vara annat än lycklig"
 
De orden hade jag i bakhuvudet idag när Esther skrek och inte ville sova för natten, för hon är ju ändå ganska charmig och söt den där lilla tösen.
 
Allmänt, Esther | |
Upp