Color Obstacle Rush 2016

Redan tidigt i höstas började ryktet gå att Colorrun obstacle rush skulle komma till Sverige och jag och min kära vän och granne Sofia började genast leta anmälningsinformation. I våras släpptes alla info och första biljetterna kom ut på marknaden. Sofia var snabb och norpade två till oss i den första startgruppen. Lycka var total, och som vi har längtat sedan dess!

Jag har tidigare sprungit vanliga color run där man tar sig runt 5 km utan hinder men med olika färgstationer. I detta upplägg var det 15 hinder utplacerade längs den 5 km banan. För att nämna några så fick vi ta oss över klätterväggar, åla under låga hinder, ta oss genom ett tält fyllt med skum, och springa genom uppblåsta bildäck. Oerhört kul men inte särskilt utmanande för en träningsjunkie som mig. Helt klart en sak på min "tränings-bucketlist" 
 
Inför start var vi väl förberedda med tyllkjolar, solbrillor och oömma kläder. Att det ösregnade gjorde inget och humöret var på topp från start till mål.


Efter 5 km där jag dragit mig över hinder som var totalt insmörjda med lera som kändes som peeling mot mina bara ben var vi nöjda, färgglada och nöjda. Mina kära föräldrar stod troget vid sidan och hejade på och från toppen av det högsta hindret avfyrade jag en vinkning innan jag kastade mig ner för branten. Såhär snygga var vi efteråt. Jag var så frusen och längtade duktigt efter en dusch när vi passerade mållinjen. 
 
Grattis till oss för att vi klarade det!
 
 
Allmänt, Träning | |
Upp