Höstfix i trädgård och kupa

Det är verkligen höstigt och krispigt ute nu om dagarna. Igår höststädade jag och Esther trädgården och krattade ihop alla nerfallna äpplen och löv till stora högar. Esther var mer intresserad av att kasta iväg allt jag samlat ihop och samtidigt ta ett bett från vart och varannat äpple som låg på marken. Härligt med teamwork!

Denna helg har vi också blivit med en stor fin kupa. Det har sågats ett stort hål i taket för att sedan resas takstolar, läggas takbrädor och pappas. Det blev verkligen ett ENORMT lyft för huset. Från att tidigare varit en ganska så intetsägande fasad på ett långt vitt hus tycker jag mig kunna anna lite herrgårdskänsla över huset när man blickar upp mot den stora kupan, underbart! Ännu ett steg i rätt riktning och jag bara längtar mer och mer för varje dag som  går till vi ska få flytta upp där uppe.  Men mer om mina inredningsvisoner i ett annat inlägg.
 
Utöver trädgårdshäng och renovering har jag hunnit tvätta undan all tvätt som låg och skräpade i så väl vår tvättkorg som i Esthers. Alla sängkläder är på sin plats och varenda liten strumpa är sorterad med sitt rätta pare. Älskar sådana produktiva dagar, nu känner jag ett inre lugn inför den kommande arbetsveckan som jag vet kommer bli intensiv från början till slut. 
 
Allmänt, Huset | |
#1 - - MADDISENJ.SE:

Ja jösses vilken känslostorm att "lämna" sitt barn till främmande människor på förskolan. Nu känns det som att vi börjar komma in i det och Astrid vinkar (för det mesta) glatt hej då när vi lämnar henne vilket känns skönt. Hoppas det håller i sig.

Sicken sötnos!

Upp