Lucka 8 - Ett vägskäl jag är rädd för

Jag är en person som avskyr stora förändringar. Så när jag ställs för val blir det alltid lite obehagligt och jobbigt. En typ av vägskäl jag är rädd för och troligtvis kommer vara rädd för i resten av mitt liv är när det gäller jobb och studier. Jag har pluggat och jobbat sedan den dagen jag tog studenten. Efter varje avslutad anställning och studier får jag en klump i magen. Visst är jag spänd på vilka nya äventyr som ska ta sin början men det finns också en bitter underton av att lämna tryggheten i det som varit och osäkerheten i vad som kommer ta vid. Min räddsla för vägskäl är troligtvis grundad i mitt kontrollbehov som får sig en törn så fort nya utmaningar tornar upp sig.
 
Men, jag är oerhört medveten om denna svaghet hos mig själv som ofta hämmar mig mer snarare än gynnar mig och har mycket kvar att jobba på. Steg 1 är att försöka släppa efter på mitt kontrollbehov, men det känns som ett moment 22 inte sant?.... 
 
Ett styck glad Maria efter genrepet i kyrkan inför examenscermonin en solig dag i Maj 2011 
 
 
Detta är en del av Kajsons julkalender
Allmänt | |
Upp