Första "riktiga" helgen

 
I fredags var första gången som jag för första gången fick känslan av "fredagsmys" när jag landat hemma. Detta är nämligen första helgen på en hel månad som vi inte skulle iväg, ut och resa, eller hade 100 saker på listan att göra.
I fredags blev det således tacos som sig bör när det är dags för tvättäkta fredagsmys. Efter nattning av lillan blev det chips uppkrupen under en filt i soffan framför idol. Är det något jag längtat efter hela föräldraledigheten så är det känslan av fredag, ovärdeligt!
 
Igår var det dags för årets första trädgårdsdag på Esthers förskola. Vi grävde, snickrade och grillade korv tillsammans med all personal och de andra föräldrarna. Esther tyckte de var spännande att både mamma och pappa var med på förskolan en hel dag.
 
Idag är det söndag och tdigt i morse var jag iväg en sväng på barnlopis i Höllviken. Nu sover lilltjejen gott efter lunchen och jag förbereder mig inför eftermiddagens fotouppdrag av en nyfödd liten tjej. 
 
Välkommen hösten, välkommen vardagen, och framförallt välkommen fredagsmysfredagar!!
 
Allmänt | |
Upp