Löften 2017

Att kalla det nyårslöften känns så klyshigt och i en värld som står på ända känns det mindre viktigt att jag lovar mig själv att gå oftare till frisören eller gå ner 5 kg i vikt. Men eftersom jag vet hur jag själv vet hur jag fungerar är det vitkigt för mig att sätta upp mål för att sporra mig själv och hitta drivkraft i vinternsmörker och inspiration i vardagens hamsterhjul. Därför har jag såhär på årets första dag bestämt mig för att försöka göra en liten guide för "löften till mig själv" 2017.
 
Personligt
- Försöka se varje dag som ett äventyr
- Få tid över till att läsa en bok
- Pyssla mer!
- Blogga mer, det bästa minnet att ha bevarat fån vardagen
- Bli bättre på att organisera min provata foton
- Unna och belöna mig själv mer. Det är faktiskt en bragd att vara mamma och det bör belönas med en ansiktsbehandling eller två i månaden.
- Bli bättre på att använda tandtråd! Varje dag är en lag framöver!!
- Dricka mer vatten, vet inte senast jag drack ett glas vatten. Alla tips på gott vatten mottages med öppen famn!
- Ge mer till välgörenhet, varför ska jag ha de bra när inte alla andra har det. Dela med sig!
 
Arbetet
 - Släppa jobbmailen när jag lämnat jobbet för dagen
 
Hälsa
- Försöka uteslutande laga bra mat från grunden
- Laga mat med utgångpunkt från min IBS problematik
- Bli bättre på att föra mat/mag-dagbok
- Anmäla och springa minst 4 lopp 
- Återigen springa Malmö Halvmarathon den 30 september 
- Investera i ett gymkort nära jobb för att lunchträna
 
Familj/vänner
- Bli bättre på att regelbundet träffa vänner och familj när jag väl är ledig. En kopp kaffe ska väl inte vara så svårt att få till?
- Visa uppskattning till nära och kära, varför inte bjuda med mamma/pappa/broren på bio en kväll i veckan?
- Börja planera för vår USA resa 2018.
 
Hus/renovering
- Färdigställa ovanvåningen och äntligen få inreda Esthers och vårt nya sovrum
- Fixa och piffa med trädgården som blivit eftersatt efter all renovering inomhus de senaste åren (hej trädäck)
- Fortsätta med städhjälp, vilken saver för vårt vardagspuzzel. Thank god!
 
Skulle kunna fylla på hur mycket som helst, men lite huvudlinjer har jag fått upp. 
Nu ska jag påbörja mitt 2017 på bästa möjliga sätt.
 
Vad har ni lovat er själva i år?
 
 
 
Allmänt | |
Upp