Lucka 10 - Ett vägskäl jag drömmer om

Ett kanske konstigt vägskäl att drömma om som 30 åring är livet som tar vid efter 65. Tänk er livet som pensionär tillsammans med sin älskade make/maka. Jag kan inte tänka mig något finare än att ha jobbat ett helt liv och tillsammans vid 65 års ålder få spendera dagarna med att sköta om hemmet, vattna tomatplantorna, lösa korsord, lyssna på radio och storhandla mat på förmiddagarna. Låter kanske lite för idylliskt för att vara sant men som rubriken lyder handlar det om drömmar och i min fantasi sitter jag och Johan hand i hand även vid 65 års ålder och kramar varandra sådär extra hårt och njuter av det liv vi byggt upp tillsammans. Jag drömmer om välmående och många långa fina år tillsammans med barn och förhoppningsvis barnbarn. Wow, får gåshud bara jag tänker på det. Livet är allt bra fantastiskt.
 
Bjuder på denna gamla godingen från en resa till Cypern för exakt 10 år sedan. Nybakade 20 åringar. Med dig vill jag bli gammal älskling. 
 
 
Detta är en del av Kajsons julkalender
Julkalender 2018 | |
Upp