Lucka 7- Det väljer jag helst i garderoben

Ett endaste ord behövs för att beskriva min garderob. SVART
När det kommer till kläder är jag oerhört trångsynt och kämpar dagligen för att släppa in mer färg i min garderob. Jag älskar färg...på andra. Känner mig ofta obekväm och det slutar alltid med att jag drar på mig ett svart plagg ändå.
 
Jag har vid flera tillfällen köpt på mig snygga festklänning, toppar, byxor, och accessoarer i klatchiga färger för att verkligen försöka bjuda in till lite färgfest. Men nej, totalt platt fall och jag är efter flera ombyten tillbaka på mitt safe card, svart!
 
När det gäller vilken typ av kläder jag föredrar så är det nästan uteslutande bekvämligheten som får styra. Sedan jag fick barn är det viktigt med mycket stretch i alla plagg, detta för att man snabbt som en vessla och vigt likt en ninja ska kunna kasta sig ner och göra en 360 graders vändning innan barnet, vasen eller maten når marken. Det är också viktigt med kläder som kan dölja diverse fläckar från snoriga näsor, kladdiga fingrar och smutsiga skor. Någon småbarnsmamma som känner igen sig?
 
Just här och nu i den period jag befinner mig i livet idag så är träningskläder mer vanligt förekommande på vardagarna så jag gärna piper ut på en PW så fort tillfälle ges. Vankas det fest är det nästan uteslutande mörk klänning som gäller. Och vill ni höra det bästa, idag bär det av på julfest på jobb. Gissa outfiten? 10 poäng till den som gissar rätt. 
 
Till fest är det mörkt och oftast klänning som gäller
Och till vardags är det bekvämt och ofta träningskläder som åker på. 
 
 Detta är en del av Kajsons julkalender
Julkalender 2018 | |
Upp