Lucka nummer 9 - Om jag inte hade…. (så hade jag…)

Tillbaka till 2009 och valet av studier på högskolan. Mitt försthandsval var det Folkhälsovetenskapliga programmet (kandidat 3 år) och tätt därefter Sjuksköterskeprogrammet  (kandidat 3,5 år) Om jag inte hade kommit in på mitt förstahandsval  hade jag med 100% säkerhet varit utbildad sjuksköterska idag. 
Tanken skrämmer mig lite idag när jag tänker tillbaka. Jag är osäker på hur bra jag hade trivs inom den yrkeskategorin idag. Men är det något jag brinner lite extra för så är det sjukvård och möjligheten att få hjälpa andra människor.
 
Tänk vilka omvägar livet kan ta ibland och skulle kunna ha tagit. Allt beroende på beslut...
 
Här nedan en bild från dagen innan inlämmning av Examensuppsatsen. Fyllda sidor med text som skulle läsas genom inom opponering och inlämning. Nervösa nätter innan allt äntligen kvar klart och jag kunde titulera mig: Folkhälsovetare 
 
Detta är en del av Kajsons julkalender
Julkalender 2018 | |
Upp