Höstkänslor och sandlådehäng

Vindarna är krispiga och känns sådär höstiga som de brukar göra precis innan man ska börja skolan och en ny termin ska dra igång. Jag minns exakt hur det kändes, spännnande, förväntansfullt och nervöst. Jag har alltid älskat skolan och kan fortfarande sakna den där känslan. Även under mina år på högskolan var jag lika ivrig att få packa pennskrinet, köpa kollegieblock och vara "redo". De senaste åren har inte riktigt dessa känslor infunnit sig på grund av olika anledningar, men främst för att jag numera är en heltidsarbetande kvinna och inte längre student. Men så kom Esther och nu vips, i år får jag pyssla och fixa inför hennes inskolning och jag tycker min minsann kunna anna de där sprattlande höstkänslorna långt in i magen. Jag får göra listor att bocka av, packaväskor, förbereda, planera i kalendern och längta efter allt nytt som kommer att ske under de kommande veckorna, månaderna. 
 
För att fira in höstkänslorna tog vi på oss mössa och varmare kläder och drog ut på lekplatshäng i morse. Jag har bestämt mig för att komma in i rätt rutiner för Esther inför inskolningen och försöker komma upp i tid (iafl innan kl 09:00) och äta frukost tidigt för att få rätt på lunchrutiner och eftermiddagsvilan. Idag gick allt som klaffat och Esther kastade hungrigt i sin lunchen innan hon knoppade in i vagnen lagom till kl 12:00.
 
Nu ska jag njuta av dagens första kopp kaffe och fortsätta namna kläder planera inför inskolningen :)
 
Allmänt, Esther | |
#1 - - Sandra Bergström:

Vilken fin liten du har!! Älskar för övrigt hösten, och våren. Två årstider som liksom lovar något nytt. Mycket mer än januari som ändå är i anslutning till nyår.

Svar: Tusen tack :) håller med om dina tankar kring vår och höst. Det är något speciellt med dem årstiderna. magiskt :)
Maria Dahl

Upp