Fyndat Second hand

Eftersom vår älskade Esther numera går på ett ur och skur dagis blir det en hel del ombyten och slit och släng med kläderna. Idag begav vi oss därför mot Skurup för en seconhand marknad för barnkläder. Kaosen var total och det fanns inte allt för mycket att välja mellan i Esthers storlek 80-86. Men några fynd fick jag med mig hem och även ett gäng härliga pekböcker fick följa med hem. För inte mindre än 200 kr fick jag:
- 7 par byxor
- 10 tröjor
- 7 böcker
 
Det tycker jag är en bra deal, både för mig och för naturen. Vill verkligen bli bättre på återanvändning och ska därför se till att rensa ut Esthers garderob nu som svämmar över av masso av kläder hon vuxit ur framförallt i storlek 74.
 
Nu ska allt namnas och organiseras fint i Esthers provisoriska förskolebyrå. Tanken är att få en separat garderob till förskolekläderna när hennes rum är klart. 
 
Allmänt, Esther, Shopping | |
Upp