Lucka 5 - Mitt svåraste beslut i livet

Ett av de tyngsta och svåraste beslut som jag tillsammans med min familj tvingades ta för några år sedan var att säga hejdå till vår älskade hund Leia. Hon hade efter en kort tids sjukdom blivit allt sämre och den sista tiden var hon så oerhört påverkad av sjukdomen att vi beslutade oss för att låta henne somna in. 
 
Mitt hjärta värker bara jag tänker på det såhär 5 år senare. Det var det svåraste och mest hjärteskärande beslut att ta. Att aktivt ta ett beslut om att vår bästa vän och familjemedlem skulle få gå vidare. Men såhär några år efteråt med distans till beslutet kan vi alla konstatera att de var helt rätt för vår älskade lilla vovve. Ingen ska behöva lida och hon fick ett fint avslut och springer nu på grönare ängar utan smärta <3
 
Efter att vi förlorat Leia beslutade jag mig för en sak. Aldrig mer hund! Vill inte behöva utsätta mig själv för denna fruktansvärda smärta det innebar att säga hejdå igen.
 
 
En mer trogen, gosig och kärleksfull hund får man leta efter. Här är några av de sista bilderna tillsammans med Leia innan hennes sjukdom tog över och vi tvingades låta henne somna in. På bilden nedan syns hennes ärrade mage efter den sista stora operationen som hon tvingades genomgå 2013. 
 
Älskade Leia, din blöta nos och din busiga blick kommer alltid vara saknad. Kan än idag höra ljudet av din tassar mot parketten i mamma och pappas vardagsrum. 
 
Julkalender 2018 | |
#1 - - Anonym:

Känner med dig o blir helt gråtfärdig. Smärtan blir lättare med tiden men saknaden försvinner aldrig. Snart 2 år sedan jag fick ta beslutet att avliva Hugo 😢

Svar: Usch ja, svider fortfarande. Det är så oerhört smärtsamt :( men får tänka på alla fina minnen man har kvar.
Maria Dahl

Upp